YAZI İŞLERİ MÜDÜRLÜĞÜNE VEKALET

GÖREVDE YÜKSELME VE TERFİ KOYUNLU BELEDİYESİ 7 EYLÜL 2010 SALI

Soru

Koyunlu Belediyesinde 1991 yılında itibaren Devlet memuru olarak Başkatip kadrosunda göreve başladım, 2008 yılında yüksek okul diploması aldım. (Büro yönetimi ve Sekreterlik bölümü) 2008 yılında intibakım yapıldıktan sonra 3 ncü derecenin 1 nci kademesine yükseltildim, şu anda ise; 3 ncü derecenin 3 ncü kademesinden maaş almaktayım. 2009 yılında norm kadro ilke ve standartlar çerçevesinde başkatiplik kadrosu olmadığı için şef kadrosuna atandım. 14.02.2010 tarihinde belediyemizde bulunan Yazı İşleri Müdürlüğü kadrosu boş olması nedeniyle bu görevi vekaleten yürütmeye devam ettim. 2 nci derece ve boş bulunan yazı işleri ve mali hizmetler müdürlüğü kadroları 06.08.2010 tarihinde meclis kararıyla 1 inci dereceye çekildi. Bu işlem doğru mu? Ayrıca vekalet ettiğim yazı işleri kadrosuna ait zam ve tazminatları alabilir miyim? 4 yıllık fakülte mezunu şartı var mı? Eğer alamayacaksam bunun sebebi nedir?

Emrel TÜRE, Şef Koyunlu Belediyesi - Mutki / BİTLİS

Cevap

5393 sayılı Belediye Kanununun 18 inci maddesinin (l) fıkrasında norm kadro çerçevesinde belediyenin ve bağlı kuruluşlarının kadrolarının ihdas, iptal ve değiştirilmesine karar vermek meclisin görev ve yetkileri arasında sayılmıştır. Belediye Ve Bağlı Kuruluşları İle Mahalli İdare Birlikleri Norm Kadro İlke Ve Standartlarına Dair Yönetmelik eki Memur Kadro Kütüğünde, Yazı İşleri ve Mali Hizmetler Müdürlüğü kadro unvanının derece aralığı en üst derece 1, en alt derece ise 4 tür. Bu nedenle, boş b...