GEÇİCİ İŞÇİ İSTİHDAMI

BELEDİYE TEŞKİLATI VE PERSONEL İSTİHDAMI ULUKIŞLA BELEDİYESİ 1 ARALIK 2011 PERŞEMBE

Soru

Niğde İli Altunhisar İlçesi Ulukışla Kasabası Belediye Başkanlığı’nda norm kadroya göre 10 adet işçi kadrosu ve 20 adet memur kadrosu bulunmaktadır. İşçi kadrosunun 5’i dolu, 5’i boş bulunmaktadır. Memur kadrosunun da 3’ü dolu, 17 adedi boş bulunmaktadır. Belediyemizde personel giderleri oranı bütçenin % 40 ını aşması üzerine 5 adet kadrolu işçiden 4 adedi 6111 sayılı Kanun gereği başka kurumlara gönderildi. İşçilerin gitmesi sebebiyle belediyemizde işçi eliyle yürütülmekte olan temizlik işleri, içme su arızaları v.s hizmetlerimiz aksamaktadır. Bunun için belediyemizde işçi eliyle yürütülecek hizmetlerin aksamaması için;

a)İşçi teminini ne şekilde yapabiliriz?

b)Belediyemizde meclis kararı ile 8 ay mevsimlik işçi çalıştırabilir miyiz? Adedi kaç tane olmalı?

c)Temin edilecek işçiler İŞ-KUR tarafından mı temin edilmelidir?

d)Belediyemizde yedek meclis üyesi, istifa etmesi üzerine belediyemizde işçi olarak çalıştırılabilir mi?

e) Belediyemizin çeşitli işlerinde gündelikçi işçi puantaj usulü çalıştırılabilir mi?

İsmet KIZILKAYA, Muhasebeci Ulukışla Belediyesi - ALTUNHİSAR / NİĞDE

Cevap

6111 sayılı Bazı Alacakların Yeniden Yapılandırılması İle Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanunu ve Diğer Bazı Kanun ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun’un 166 ncı maddesinin 7 nci bendinde, bu madde kapsamında işçi nakleden mahalli idarelerin nakil sonrasında oluşan işçi sayısında beş yıl süreyle artış yapılamayacağı, 8 inci bendinde de; bu madde kapsamında işçi nakleden mahalli idarelerce üç yıl süreyle, gerçekleşen en son yıl bütçe gideri içinde ye...