BELEDİYE BİRİMLERİNİN ÇALIŞMA USUL VE ESASLARINA DAİR YÖNETMELİK DÜZENLENMESİ

BELEDİYE TEŞKİLATI VE PERSONEL İSTİHDAMI HAVRAN BELEDİYESİ 7 MART 2012 ÇARŞAMBA

Soru

Bu yıl geçirmiş olduğumuz teftişte müfettişimiz belediyemizin teşkilat yapısının oluşturulmamış olmasını ve müdürlüklerin görev çalışma usul ve esaslarına dair yönetmeliklerinin hazırlanmamasından dolayı bizi tenkide aldı. İnternet üzerinden yaptığım araştırmada belediyelerin her müdürlük için ayrı ayrı yönetmelik hazırladıklarını gördüm. Acaba tüm birimleri içine alan tek bir yönetmelik mi yoksa her müdürlük için ayrı ayrı yönetmelikler mi çıkarılmalıdır?

Muhretem ÇİRAN, Yazı İşleri Müdürü Havran Belediyesi - HAVRAN / BALIKESİR

Cevap

Önemli olan Belediye birimlerinin görev, yetki ve sorumluluklarının bir düzenleyici metinle (yönetmelik-yönerge) tespit edilmesidir. Tüm birimleri içine alan tek bir yönetmelik olabileceği gibi ayrı ayrı da olabilir. Yalnız mahalli idarelerin kendi görev alanlarını ilgilendiren kanunların uygulanmasını sağlamak üzere hazırlayacakları yönetmelikleri, Mevzuat Hazırlama Usul ve Esasları Hakkında Yönetmelik hükümleri çerçevesinde hazırlamaları, 5393 sayılı Belediye Kanunu hükümlerine göre Belediye m...