İlçemizdeki tüm ekmek fırınları yönetmelikteki şartları karşılamamakta ve yönetmelikteki 250 m2 büyüklüğünde hiçbir fırın bulunmamaktadır.
1- Bu durumdaki, yani yeniden ruhsat talebinde bulunduğunda şartları karşılayamayan fırınların devrinin yapılabilmesi mümkün müdür?
2- Vergi dairesinden mükellefiyetini iptal eden birisi bu durumu belediyeye bildirmediğinde biz kurum olarak bunu vergi dairesinden öğrenip ilgili ruhsatı iptal edebilir miyiz?
3-Herhangi bir devir durumunda, işletmenin o günkü şartlarda ruhsat alması mümkün değilse o işyerinin devri yapılabilir mi?
4-Eskiden ruhsat almış ama sonradan imar nedeniyle yerleşim merkezinde kalmış bir benzinlik ruhsatını devredebilir mi? Buradaki hüküm tüm işyerlerini de bağlamaz mı?
1-İşyeri Açma ve Çalışma Ruhsatlarına İlişkin Yönetmeliğe göre; Bu Yönetmelik yürürlüğe girmeden önce mevzuatına uygun olarak ruhsatlandırılmış bulunan işyerleri yeniden ruhsatlandırılmaz. (md. Geçici 1 )Ruhsatta belirtilen faaliyet konusu ve adresin değişmemesi kaydıyla işyerinin devredilmesi halinde, devralan kişinin başvurusu üzerine dosyadaki bilgi ve belgeler esas alınmak suretiyle yeni işletmeci adına tekrar ruhsat düzenlenir. (md. 8) Yukarıda belirtilen hükümler uyarınca, bu gibi bir işye...
Sayın Kullanıcı,
bu soruya verilmiş cevap metninin tamamını görüntüleyebilmek için "Üye Girişi" yapmalısınız.
Soru Cevap uygulamasında yeni bir hesap oluşturun
veya giriş yapın.