TAŞERON İŞÇİLERE AİT HAKEDİŞ ÖDEMELERİ

BÜTÇE VE MUHASEBE ERMENEK BELEDİYESİ 15 KASIM 2021 PAZARTESİ

Soru

Taşeron işçilere ait hakediş ödemeleri ile ilgili. Şöyle ki; işçinin çalıştığı birim, puantajı hazırlar şir-ket muhasibine iletir, şirket hakediş düzenleyerek birim amirine yani harcama yetkilisine ödeme ona-yı için geri gönderir. Onay sonrası ödeme gerçekleşir. Yapılmak istenen uygulama şudur ki; puantaj çalıştıran birimden çıksın, harcama yetkilisi tek kişi olsun. O da işçiyi çalıştıran değil yazı işleri birimi (müteahhitlik kalemine tüm birimlerin ilgili kalem ödeneği aktarılarak) üzerinden yapılması yönünde. Amaç; Bütçeleri bulunan bütün birimlerde ki bütçeyi tek birimde toplayıp, taşeron işçilere ait ödeme evraklarının birimlerde hazırlanıp, harcama yetkilisi görevini yazı işleri üzerinden yapılması.

Ödenek birleştirmesi yapılabilir mi? Yapılırsa bu yazı işleri mi olur? Bu işlem yasal ve hukuki açı-dan doğru mudur? Herhangi tazmine esas konu olduğunda tazmin çalıştıran birim amirinden mi? Yok-sa harcama yetkilisinden mi alınır?

Nil Sidal AYAN, Yazı İşl.Mdr.V. Ermenek Belediyesi - Ermenek / KARAMAN

Cevap

5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanununun Harcama yetkisi ve yetkilisi başlıklı 31. maddesinde; bütçeyle ödenek tahsis edilen her bir harcama biriminin en üst yöneticisi harcama yetki-lisidir. Ancak, teşkilât yapısı ve personel durumu gibi nedenlerle harcama yetkililerinin belirlenmesin-de güçlük bulunan idareler ile bütçelerinde harcama birimleri sınıflandırılmayan idarelerde harcama yetkisi, üst yönetici veya üst yöneticinin belirleyeceği kişiler tarafından; mahallî idarelerde İçişle...