KADROLU İŞÇİNİN MEMURLUĞA ATANMASI DURUMUNDA PERSONEL GİDERİ

BELEDİYE TEŞKİLATI VE PERSONEL İSTİHDAMI ŞATIRHÜYÜK BELEDİYESİ 28 MART 2009 CUMARTESİ

Soru

Belediyemizde uzman çavuşluktan kendi isteği ile ayrılan bir arkadaşımız kadrolu işçi olarak çalışmaktadır. Belediyemizin norm kadro mevcudu 14 memur ve 8 adet işçiden oluşmaktadır. Memurlarda 1 adet muhasebe müdürü ve 2 adet zabıta memuru kadrosu dolu olup, 11 adet memur kadrosu boştur. Belediyemizin acilen memur ihtiyacı olduğundan biz bu arkadaşı belediye başkanının oluru ile atamak istiyoruz. Fakat personel gideri tutmadığından atama yapamıyoruz. Bu arkadaş bizde zaten kadrolu işçi olarak çalıştığından atama yaparsak personel giderine ikinci bir yük getirmeyeceğinden atama yapabilir miyiz?

Mehmet BOZOK, Yazı İşleri Müdür Vekili ŞATIRHÜYÜK BELEDİYESİ - Nurdağı / GAZİANTEP

Cevap

5393 sayılı Belediye Kanununun 49. maddesinin 8. fıkrasında; “Belediyenin yıllık toplam personel giderleri, gerçekleşen en son yıl bütçe gelirlerinin 213 sayılı Vergi Usul Kanununa göre belirlenecek yeniden değerleme katsayısı ile çarpımı sonucu bulunacak miktarın yüzde otuzunu aşamaz. Nüfusu 10.000'in altında olan belediyelerde bu oran yüzde kırk olarak uygulanır. Yıl içerisinde aylık ve ücretlerde beklenmedik bir artışın meydana gelmesi sonucunda personel giderlerinin söz konusu oranları aşmas...