İŞÇİ KADROSUNDAKİ PERSONELİN MUHASEBE YETKİLİSİ GÖREVİ VERİLMESİ

BÜTÇE VE MUHASEBE İLİÇ BELEDİYESİ 15 EKİM 2009 PERŞEMBE

Soru

Ben 2002 yılında geçici işçi olarak işe alındım. Daha sonra çıkan Kanunla bizler daimi işçi statüsüne geçtik. Şu an belediye de muhasebe bölümünde işçi olarak çalışmaktayım; sorumluluk başka bir memur arkadaşımızda, bizzat ben işleri yürütmekteyim. 2009 yılında seçimlerden sonra belediye meclisinde görüşülerek tarafıma muhasebe yetkilisi ve mali hizmetler müdürlüğü görevi verilmiştir.

Sorularım şöyle: Belediye meclisinin böyle bir yetkisi ve görevi var mıdır? İşçi kadrosundaki bir kamu görevlisine muhasebe yetkilisi ve mali hizmet müdürlüğü verilir mi? Şayet bu görev ve sorumluluklar verilirse maaşıma ek bir ücret verilir mi? Yapılan işlem yanlış ise, şahsen hukuki olarak hangi yola başvurmam gerekiyor? Muhasebe sertifikası olmadan muhasebe yetkilisi olunabilir mi?

Muhammet Emin TUNÇ, Muhasebe Yetkilisi İLİÇ BELEDİYESİ - İLİÇ / ERZİNCAN

Cevap

Belediye meclisi yalnızca, norm kadro yönetmeliğine uygun olarak kadro ihdas, iptal ve değişikliklerini yapabilir. Herhangi bir kadro veya görev için personel görevlendirmesi yapamaz. Bu yetki belediye başkanına aittir. Muhasebe yetkilisi de (kadroya bağlı bir görev olmamakla birlikte) belediye başkanı tarafından görevlendirilir. Ancak, gerek muhasebe yetkililiği, gerekse mali hizmetler müdürlüğü görevleri memur personel eliyle yürütülmesi gereken görevlerdir. İşçi personele bu görevler verilmem...