MECLİS KARARLARI KAYIT VE TESLİM ALMA DEFTERİNİN TUTULMASI.

BELEDİYE MECLİSİ NUH BELEDİYESİ 18 MAYIS 2005 ÇARŞAMBA

Soru

Çalışmalarınızda başarılar diler, saygılar sunarım. 5272 sayılı kanunun 23. maddesinde ve İÇİŞLERİ BAKANLIĞI (MİGM)nün 31/12/2004 gün ve 2004/160 sayılı genelgelerinde belediye meclis kararları kesinleşme tarihinden itibaren en geç yedi gün içinde mahallin en büyük mülki amirine gönderilecek, Mülki idare amirleri kendilerine gönderilen bu kararların tarihini, sayısını, konusunuve neşekilde kesinleştiğini belirtir şekilde teslim alacaklardır. Söz konusu Meclis kararlarının teslim alındığı zimmet defteri İlçe Kaymakamlığımız tarafından her belediye için ayrı ayrı tutularak meclis kararlarının tesliminde zimmet alan yetkiliye imzalattırılarak belediyede muhafaza edilmektedir.

Bu uygulama doğrumudur? Yoksa Zimmet defterleri Kaymakamlıklar tarafından mı tutulmalıdır?

H. Hüseyin ÖNER, Yazı İşleri Müdürü Nuh Belediyesi - NUH BELEDİYE BAŞKANLIĞI-03090 -AFYONKARAHİSAR / AFYONKARAHİSAR

Cevap

Bilindiği üzere 5272 sayılı Belediye Kanunu; meclis kararlarının kesinleştiği tarihten itibaren en geç yedi gün içinde mahallin en büyük mülkî idare amirine gönderilmesini, mülkî idare amirine gönderilmeyen kararların yürürlüğe girmeyeceğini, hükme bağlamıştır. İçişleri Bakanlığının 5272 sayılı Belediye Kanununun uygulanması ile ilgili 31.12.2004 tarih ve B050MAH0650002/ 82216 (50-51)-04 2004/160 sayılı Genelgesinin "Meclis kararlarının kesinleşmesi" başlıklı bölümünde de; Mülki idare amirlerini...