BELEDİYE MECLİSİ

BELEDİYE MECLİSİ KADIŞEHRİ BELEDİYESİ 15 EKİM 2014 ÇARŞAMBA

Soru

1- Belediye Başkanı vekil bıraktığında Kaymakamlığa bilgi verilmesi zorunlu mu?

2-Meclis gündemsiz toplanırsa, kaymakamlığa kararın gönderilmesinin amacı kararın yürürlüğe girmesi değil mi? Gündemsiz alınan kararın yürürlüğe girip girmemesi bir önem arz etmemekte değil mi?

3- Encümen ve Meclis Karar defterlerinin tutulması zorunlu mu? 5393 sayılı Kanunda meclis kararları ve encümen kararlarının yazımı için defter ibaresi geçmiyor. Zorunlu değilse ben bu konuda tekit aldım.

Mahir KARABULUT, Yazı İşleri Müdür V. Kadışehri Belediyesi - Kadışehri / YOZGAT

Cevap

CEVAP: 5393 sayılı Belediye Kanunu ve ilgili mevzuatta belediye başkanının, vekil görevlendirmesinde herhangi bir makama bilgi vermesi öngörülmemiş ise de; belediye başkanının yokluğunda, il ve ilçe ve beldede meydana gelebilecek olağanüstü durumlarda, (yangın, deprem sel vs.) devlet daireleri tarafından belediye başkanlığı görevinin, belediye başkanı veya vekil tarafından yürütüldüğünün bilinmesinin gerekeceği, bu nedenle yasal zorunluluk bulunmamasına karşın, belediye başkan vekili görevlendir...