MUHASEBE EVRAKLARI KAÇ SURET DÜZENLENMELİ

BÜTÇE VE MUHASEBE GÜRÜN BELEDİYESİ 13 KASIM 2017 PAZARTESİ

Soru

6360 sayılı Kanun gereği nüfusu azlığı nedeni ile kapanan belde belediyesinden Gürün İlçe belediyesine nakil oldum. Belde belediyesinde muhasebe gelir ve gider evraklarını tek suret olarak düzenli-yorduk. İlçe belediyesinde benden önce muhasebe evraklarını bir asıl ve bur suret olarak iki nüsha düzenleniyordu ve şimdide aynen devam ediliyor. Fakat aylık olarak muhasebe evraklarını belediyemize ait KEP adresi üzerinden Sayıştay Başkanlığına gönderiyoruz. Bunun üzerine muhasebe evraklarını hala daha bir asıl ve bir suret olarak düzenlememize gerek var mı?

Mehmet ÖNDER, Mali Hizmetler Müdürü Gürün Belediyesi - Gürün / SİVAS

Cevap

Mahalli İdareler Bütçe ve Muhasebe Yönetmeliğinin 483. maddesinde; (1) Bu Yönetmelik kapsamındaki kurumlar 17.12.2011 tarihli ve 28145 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Kamu İdaresi Hesaplarının Sayıştay’a Verilmesi ve Muhasebe Birimleri ile Muhasebe Yetkililerinin Bildirilmesi Hakkında Usul ve Esaslara göre idare hesaplarını Sayıştay’a verirler.(2) Mahalli idarelerin hesap ve işlemlerine ilişkin her çeşit kayıt, belge ve bilgi ilgili idarenin muhasebe biriminde saklanır. Bu kayıt, belge ve bilg...