HARCAMA BELGELERİ KAÇ NÜSHA DÜZENLENECEK

BÜTÇE VE MUHASEBE GÜRÜN BELEDİYESİ 28 AĞUSTOS 2018 SALI

Soru

Muhasebe gider evraklarını ikişer suret hazırlıyoruz. Biri asıl diğeri suret. Bunun nedeni ise Sayış-tay denetimlerinde Sayıştay Başkanlığına göndermek için fakat bu üç seneyi yakın tüm muhasebe evraklarını kep adresi üzerinden mali yılbaşı mali yılsonu ve aylık olarak gönderiyoruz. Bu nedenle hala muhasebe gider evraklarını çift suret hazırlamamıza gerek var mı? Vereceğiniz cevap için teşekkür ederim.

Mehmet ÖNDER, Mali Hizmetler Müdürü Gürün Belediyesi - Gürün / SİVAS

Cevap

Mahalli İdareler Harcama Belgeleri Yönetmeliğinin 4. maddesinde yer alan; ödeme belgesinin en az üç nüsha düzenleneceği, ilk nüshasının bu Yönetmelikte belirtilen eki kanıtlayıcı belgeler ile birlikte istendiğinde Sayıştay’a gönderilmek, ikinci nüshasının ise saklanmak üzere muhasebe birimine verileceği, üçüncü nüshanın da harcama biriminde muhafaza edileceği hükmünde herhangi bir değişiklik yapılmamıştır. Bu bağlamda Yönetmelik hükmüne uygun işlem yapmaya devam edilmesi gerektiği düşünülmektedi...