İŞLEVSİZ KALAN MÜDÜRLÜK

BELEDİYE TEŞKİLATI VE PERSONEL İSTİHDAMI İNEGÖL BELEDİYESİ 26 AĞUSTOS 2020 ÇARŞAMBA

Soru

Belediyemize bağlı olarak 1973 yılında faaliyet göstermeye başlamış ve 2017 yılında yeni yerine taşınarak burada hizmet vermeye devam eden Huzurevi Müdürlüğümüz uhdesinde bulunan personel hariç tüm taşınır, taşınmaz ve sakinleri ile birlikte Aile Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanlığına devir edilecektir.

Bu kapsamda; Huzurevi Müdürlüğümüz Aile Çalışma ve Sosyal Politikalar Bakanlığına devir edil-dikten sonra, huzurevinde görevli müdür kadrosundaki personelimiz ve müdürlük kadrosu ile ilgili na-sıl bir işlem yapmamız gerekir? Norm kadroya göre açılan huzurevi müdürlüğü kadrosunun iptal edil-mesi gerekir mi? Belediyemizdeki norm kadroya göre oluşturulan diğer müdürlük kadroları hali hazır-da dolu olduğundan huzurevi müdürlüğünde müdür kadrosunda görev yapan personelimiz ile ilgili nasıl bir yol izlemeliyiz?

Emin DÜNDAR, Hukuk İşleri Müdürü İnegöl Belediyesi - İNEGÖL / BURSA

Cevap

5393 sayılı Belediye Kanunu’nun 48 inci maddesine göre, Belediye teşkilâtı, norm kadroya uygun olarak yazı işleri, malî hizmetler, fen işleri ve zabıta birimlerinden oluşur. Beldenin nüfusu, fizikî ve coğrafî yapısı, ekonomik, sosyal ve kültürel özellikleri ile gelişme potansiyeli dikkate alınarak, norm kadro ilke ve standartlarına uygun olarak gerektiğinde sağlık, itfaiye, imar, insan kaynakları, hukuk iş-leri ve ihtiyaca göre diğer birimler oluşturulabilir. Bu birimlerin kurulması, kaldırılmas...