Belediyemize memur alımı yapma aşamasındayız, bu doğrultuda aşağıda belirttiği sorular hakkın-da bilgi almak istiyorum.
1- Nüfusu 10 binin üstünde olduğumuzdan dolayı personel gider oranı % 30 geçemez denmekte-dir. Bu doğrultuda memur alımında, hizmet alımları yoluyla yani belediye şirketinde personele öde-nen giderler, toplam personel giderlerine yani % 30'a dâhil edilecek midir? (03.05 Mal ve Hizmet alımı olduğu için ben edilmeyecek diye biliyorum doğru mudur?
2- Yeni memur alımı yapacağımızda oranımız % 20 iken, norm kadro eksikliğine göre istediğimiz kadar memur alabilir miyiz? Keza, yeni personel istihdamında oran aşılmıyorsa sonraki aylarda oluşan personel giderlerinin kümülatif artışı sonucu bu oranın aşılmasında yaptırım olmayacaktır. Önemli olan yeni personel alımındaki oranın aşılıp aşılmamasıdır. Bu doğrultuda mı hareket etmeliyiz?
5393 sayılı Belediye Kanunu’nun 49 uncu maddesine göre, Belediyenin yıllık toplam personel gi-derleri, gerçekleşen en son yıl bütçe gelirlerinin 213 sayılı Vergi Usul Kanununa göre belirlenecek ye-niden değerleme katsayısı ile çarpımı sonucu bulunacak miktarın yüzde otuzunu aşamaz. Nüfusu 10.000'in altında olan belediyelerde bu oran yüzde kırk olarak uygulanır. Yıl içerisinde aylık ve ücret-lerde beklenmedik bir artışın meydana gelmesi sonucunda personel giderlerinin söz konusu oranları aşması d...
Sayın Kullanıcı,
bu soruya verilmiş cevap metninin tamamını görüntüleyebilmek için "Üye Girişi" yapmalısınız.
Soru Cevap uygulamasında yeni bir hesap oluşturun
veya giriş yapın.