GERÇEKLEŞTİRME GÖREVLİSİ

BÜTÇE VE MUHASEBE KARADİĞİN ALT KADEME 9 MART 2006 PERŞEMBE

Soru

Belediyemize 2000 yılında büro işlerinde geçici olarak encümen kararı ile başladım. Şu anda belediyemizde sadece bir memur vekaleten bakmaktadır (asıl görevi özel idarede olup ayda 1-2 kere gelmektedir).Şu anda yapılan muhasebe ve bütçe evrakları tarafımdan düzenlenmektedir.Bu gibi işlemleri yapacak kapasiteye sahibim. Muhasebe yetkilisi ile gerçekleştirme görevlisi bir kişide birleştirilmeyeceğinden belediyede gerçekleştirme görevlisi olarak muhasebe evraklarını düzenleyebilirmiyim.

Bu güne kadar;3 yıl tahsildar, 2 yıl yazı işleri görevlisi görevler yaptım ve bu görevler başkanlık oluru ile alındı.

MEHMET ADAR, BÜRO MEMURU KARADİĞİN ALT KADEME - MERAM / KONYA

Cevap

Sorunuzdan, belediyenizde hiç memur olmadığı ve muhasebe yetkililiği görevinin ise başka bir kurumdan bir memur personel tarafından yürütüldüğü, sizinde işçi olarak ödeme emri belgesini düzenleyen gerçekleştirme görevlisi olup olamayacağınızın sorulduğu anlaşılmaktadır. Belediyeniz 10 bin nüfustan az bir bir nüfusa sahip bir ilk kademe belediyesi ise harcama yetkilisi belediye başkanı olacaktır. Bahsettiğiniz muhasebe yetkilisi ile gerçekleştirme görevlisi bir kişide birleşemeyeceği kuralı olmam...