MAL ALIM BEDELLERİNİN MUTEMET ADINA ÇEK KESİLEREK ÖDENMESİ

BÜTÇE VE MUHASEBE YAHŞİHAN BELEDİYESİ 16 OCAK 2007 SALI

Soru

Yahşihan Belediyesinde memurum ve mutemetlik görevi yapmaktayım. Belediyemizin sigorta ve vergi dairesine yatırdığı paralar gönderme emri veya ödeme emri kullanılmaksızın direk mutemet adına kesilen çekle çekilip gerekli dairenin hesabına tekrar ben yatırmaktayım. Bunun mutemede bir sakıncası var mıdır? Belediyemiz Ankara’ ya yakın olduğundan alım satım memurları gerekli malları veya malzemeleri günü birlik Ankara’dan gidip almaktadırlar. Faturasını getirip faturaları mutemet kanalı ile havale edilmektedir. Bazen de alım satım memurları aldıkları malların parasını kendi ceplerinden ödemektedirler. Faturanın çeki ise mutemet adına kesilip parası alım satım memurlarına verilmektedir. Havale ile gönderdiğim paranın elimde banka dekontu olduğu için bundan bana bir sakınca olmadığını düşünüyorum. Ancak alım satım memurlarına verdiğim paranın herhangi bir dekontu olmadığı için ileride bana bir sıkıntısı olup olmayacağını öğrenmek istiyorum.

İlhan AKTUĞ, MUTEMET YAHŞİHAN BELEDİYESİ - YAHŞİHAN / KIRIKKALE

Cevap

Mahalli İdareler Bütçe ve Muhasebe Yönetmeliğinin 43 üncü maddesi gereğince, bütçeden nakden veya mahsuben yapılan harcamalar için “Ödeme Emri Belgesi” (Örnek-32), diğer işlemler için ise “Muhasebe İşlem Fişi” (Örnek-33) düzenlenir. Sigorta primleri ile vergilerin yatırılması işlemlerinde muhasebe işlem fişi düzenlenmesi gerekir. Ödenmesi gereken tutar ilgili kuruluşun hesabına havale yapılabilir. Mahalli İdareler Harcama Belgeleri Yönetmeliği çıkıncaya kadar belediyelerin şu an tabi olduğu Merk...