5018 sayılı yasa ile birim amirleri (müdürler) harcama yetkilisi olarak belirlenmiştir. Bu nedenle yapılan ödemelerden harcama yetkilisi olarak birim amiri sorumludur.
1- Birimde yeterli personel bulunmamaktadır. Satın alma komisyonuna başka bir birimden görevlendirme yapılması düzenleyicinin teklifi ile birim amirinin olur vermesi mümkün müdür? Bu tip görevlendirmelerde üst yöneticiden olur almamız gerekmez mi?
2- Bütçe, Mali İşler Müdürlüğü tarafından yapılmakta, birimlere ödenekleri gönderilmektedir. Yapılacak yatırımların dokümanı elimizde mevcut değildir. Bu konuda yapılan bir çalışmanın da olduğu kanaatinde değilim yatırımların yapılması hususu üst yöneticinin o andaki kararına göre mi yürütülecek? Bu yöntemle yapılan işlerde harcama yetkilisinin sorumluluğu nasıl değerlendirilebilir?
3- Harcama yetkilisinin sorumluluğu üst yöneticiyle sınırlı mıdır? Kurum dışı denetime karşıda sorumlu mudur? Kurum dışı denetime karşı olarak sorumluluğumuz varsa özlük haklarımızı nasıl koruyacağız?
4- Satın alma ile muayene ve kabul komisyonlarının, üst yöneticinin oluru alınarak bütün birimler için görevlendirme yapılması mümkün değil midir?
1- Bütçe ile kendilerine ödenek verilen birim amirleri hem harcama yetkilisi hem de ihale yetkilisidirler. Bu nedenle ihale gereken işlerde ihale komisyonları da ilgili birim amirinin onayı ile kurulur. Ancak, kendi biriminde komisyonda görevlendirecek yeterli eleman yoksa, diğer birimlerden eleman görevlendirilmesi mümkündür. Diğer birimlerin elemanları ancak üst yöneticinin onayı ile görevlendirilebilir; zira birim amiri diğer birimlerin personeline dorudan görev veremez.2- Bütçe, birimlerden ...
Sayın Kullanıcı,
bu soruya verilmiş cevap metninin tamamını görüntüleyebilmek için "Üye Girişi" yapmalısınız.
Soru Cevap uygulamasında yeni bir hesap oluşturun
veya giriş yapın.