İLK KADEME BELEDİYE MECLİSLERİNDE TAHSİLAT İŞLEMLERİNİN DENETLENMESİ İÇİN TAHSİLAT DENETİM KOMİSYONU KURULABİLİR Mİ?

BELEDİYE MECLİSİ BARAKFAKI 31 MART 2005 PERŞEMBE

Soru

Öncelikle bizlere yapmış olduğunuz yardımlardan ve yol gösterici tutumunuzdan dolayı teşekkür etmek istiyorum.

İçişleri Bakanlığı Mahalli İdareler Genel Müdürlüğünün 31/12/2004 tarih ve B050MAH0650002/(50-51) 04- 82216 sayılı yazıları ile yayınlamış olduğu 2004/60 sayılı 5272 sayılı kanun konulu genelgesinde;

İhtisas komisyonları

Belediye meclisi her dönem başı toplantısında, üyeleri arasından seçilecek en az üç, en fazla beş kişiden oluşan ihtisas komisyonları kurabilecektir. İl ve ilçe belediyeleri ile nüfusu 10.000’in üzerindeki belediyelerde plan ve bütçe ile imar komisyonunun (iki komisyon) kurulması zorunludur. Bu komisyonların bulunmadığı belediyelerde ilk meclis toplantısında bu komisyonların teşkil edilmesi gerekmektedir.

Ayrıca, il ve ilçe belediyeleri ile nüfusu 10.000’in üzerindeki belediyelerde, meclisin ocak ayı toplantısında belediyenin bir önceki yıl gelir ve giderleri ile hesap ve işlemlerinin denetimi için meclis üyeleri arasından gizli oyla ve üye sayısı üçten az, beşten çok olmamak üzere denetim komisyonu oluşturacaklardır. Denilmektedir.

Yine İçişleri Bakanlığı Teftiş Kurulu Başkanlığının 08/02/2005 tarih ve B050TEF0000074/447 sayılı yazıları ile Tahsilat Denetimi konulu 2005/17 sayılı genelgelerinin üçüncü paragrafında ise; 5272 sayılı Belediye Kanununun 25. maddesinde, il ve ilçe belediyeleri ile nüfusu 10.000’in üzerindeki belediyelerde, belediye meclisinin her yıl ocak ayı toplantısında belediyenin bir önceki yıl gelir ve giderleri ile hesap ve işlemlerinin denetimi için kendi üyeleri arasından denetim komisyonu oluşturulması öngörülmüştür. (5216 sayılı Büyükşehir Belediye Kanununun 28. maddesine göre bu hüküm, Büyükşehir, Büyükşehir ilçe ve ilk kademe belediyelerini de kapsamaktadır.) denilmiştir.

Bu bilgiler dahilinde Bursa Büyükşehir Belediye sınırları içerisinde 3.272 nüfuslu İlk Kademe Belediyesi olan belediyemizde tahsilat denetim komisyonu seçimi yapılması gerekir mi?

Belediyemizin iş ve işlemlerinin doğru ve yasalara uygun bir şekilde yürütülebilmesi açısından tarafınızdan verilecek bu bilgiye acilen ihtiyacımız bulunmaktadır.

Gereğini arz ederim.

İSMAİL GÜZELER, BAŞKATİP V. BARAKFAKI - Barakfakı Belediyesi 16460 KESTEL/BURSA / BURSA

Cevap

5272 sayılı Kanunun 25. maddesi, il ve ilçe belediyeleri ile nüfusu 10.000’in üzerindeki belediyelerde, belediye meclisinin her ocak ayı toplantısında belediyenin bir önceki yıl gelir ve giderleri ile hesap ve işlemlerinin denetimi için denetim komisyonu oluşturmayı hükme bağlamıştır.5216 sayılı Kanunun 12. maddesinin son fıkrasında ise; “Büyükşehir ilçe ve ilk kademe meclisi ile bunların çalışma usul ve esaslarına ilişkin diğer hususlarda Belediye Kanunu hükümleri uygulanır.” Denilmektedir.Ayrı...