Mahalli idareler bütçe içi işletme yönetmeliğine istinaden kurulan işletmemiz ayrı bir vergi numa-rası alarak faaliyetine başlamıştır. Yönetmeliğe göre personel giderleri ve bunlarla ilgili vergi-sigorta gi-derleri belediye bütçesinden karşılanmaktadır. Sadece faaliyetle ilgili alışlar ve satışlar tek düzen mu-hasebesi içerisinde takip edilmektedir.
Bütçe İçi İşletmemizin Ay sonu kayıtları aşağıdaki gibidir:
Alışlar Toplamı = 50.000,00 TL.
Alışlar KDV Toplamı = 7.000,00 TL.
Satışlar Toplamı = 20.000,00 TL.
Satışlar KDV Toplamı = 3.000,00 TL.
Bu kayıtları belediye bütçesine nasıl yansıtacağız? Ayrıca yaptığımız işlem doğru mudur?
Bahsedilen işletme bütçe içi işletmedir. İlgili mahalli idarenin müstakil bir birimi şeklinde de kurul-muş olabilir, bir birimin bünyesinde alt birim şeklinde de kurulmuş olabilir. Bütün gider ve gelirleri yine kurum bütçesi ile ilişkilendirilmelidir. Bütçe ilişkisi yönünden belediyenin diğer birimlerinden bir farkı yoktur. Yalnız burada iktisadi bir faaliyet söz konusu olduğundan, Mahalli İdareler Bütçe ve Muhasebe Yönetmeliğinin 2. maddesi hükmü gereğince tüm gider ve gelirleri için ayrıca tek...
Sayın Kullanıcı,
bu soruya verilmiş cevap metninin tamamını görüntüleyebilmek için "Üye Girişi" yapmalısınız.
Soru Cevap uygulamasında yeni bir hesap oluşturun
veya giriş yapın.