GELİR MÜDÜRLÜĞÜNÜN DURUMU

MÜTEFERRİK MURATPAŞA BELEDİYESİ 22 AĞUSTOS 2007 ÇARŞAMBA

Soru

5018 sayılı Yasa ile gelir şube müdürlüğü ve hesap işleri müdürlükleri mali hizmetler birimi altında birleşmektedir. Belediyemiz ilimizin %51 ' ine hizmet veren yaklaşık 300.000 mükellefin iş ve işlemini takip eden bir Gelir Müdürlüğüne sahiptir. Norm kadro esaslarında sayılı cetvellerde adı geçmeyen müdürlükler donduruldu. Bu durumda; 67 personeli bulunan ve 300.000 vergi mükellefine hizmet veren Gelir Müdürlüğünün Mali Hizmetler Birimi altında birleştirilmesi Yönetmelik gereği zorunluluk mudur?

Yönetmeliğin 9 uncu maddesinde bahsi geçen; "İdari birimler ile bu birimlere ait kadro unvanları arasında yetki ve görev mükerrerliğine yer verilemez ve bu kadro unvanlarından aynı mahiyetteki hizmet ve görevleri ifa edebilecek birden fazla yönetici kadro unvanı ihdas edilemez" hükmü gereği, gelir müdürlüğü gelir müdürü kadrosundaki bir yönetici marifetiyle bu görevini devam ettirebilir mi?

Gelir müdürlüğünün kaldırılmaması halinde dolu kadroda görev yapan hesap işleri müdürü mali hizmetler müdürü unvanını kullanabilir mi?

Bu birimlere ilişkin Yönetmeliğin uygulanma ve geçiş süreci nedir?

Özdemir KANICI, Gelir müdürü Muratpaşa Belediyesi - Merkez / ANTALYA

Cevap

5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol kanununun 5436 sayılı Kanunun 7'inci maddesi ile değişik 60'ıncı maddesinde, malî hizmetler biriminin görevleri tek tek sayılmıştır.Bu görevlerden biri de ilgili mevzuatı çerçevesinde idare gelirlerini tahakkuk ettirmek, gelir ve alacaklarının takip ve tahsil işlemlerini yürütmek olarak sayılmıştır.Dolayısıyla gelir işlemlerinin mali hizmetler müdürlüğü altında yürütülmesi zorunludur.22 Şubat 2007 gün ve 26442 sayılı Resmi Gazete yayımlanan Belediye Ve B...