İTFAİYE FAZLA ÇALIŞMA ÜCRETİ

ÇAĞLAYANCERİT BELEDİYESİ 1 NİSAN 2008 SALI

Soru

Ben belediyede başkatip olarak görev yapmakta iken 01.04.2004 tarihinde belediye başkanının oluru ile itfaiye amiri kadrosuna atandım ve ayrıca itfaiye amiri olarak görevlendirildim. Anılan tarihten bu yana itfaiye amiri olarak fiilen bu görevi yürütmekteyim. 24.09.2007 tarihinde belediye başkanının oluru ile 2 itfaiye eri 1 şoför ve birde kadrolu işçi şoför görevlendirildi. 657 sayılı Devlet Memurları Kanununa tabi personeli haftanın 7 günü, işçi kadrosundaki şoförü haftanın 5 iş günü çalıştırıyoruz. Çalışan memurlara Bakanlar Kurulunun ve belediye meclisinin belirlediği karara uygun olarak fazla çalışma ücreti ödeniyor. Ayrıca 2 itfaiye personelimiz fen memurluğu emrinde, 1 itfaiye erimizde yazı işleri müdürlüğü emrinde görev yapmaktadır.

Fiilen bu görevi yapanlara fazla çalışma ücreti ödeniyor. Filen çalışmayanlara fazla çalışma ücreti ödenir mi? Bana itfaiye amiri olarak atandığım ve görevlendirildiğim 01.04.2004 ila 24.09.2007 tarihleri arasında fazla çalışma ücreti ödenmedi. Ben günün 24 saati görevliyim. Ayrıca 2004, 2005, 2006 ve 2007 yılları arası bakanlar kurulu kararı ve belediye meclisinin almış olduğu kararlarda belirtilen, filen bu görevleri yapanlara ödenmesi gereken fazla çalışma ücreti maktuen bana ödenmedi. Bu fazla çalışma ücretini alabilir miyim? Eğer alabilirsem nasıl bir işlem yapmalıyım?

Yaşar YILDIZLI, İtfaiye Amiri Çağlayancerit Belediyesi - Çağlayancerit / KAHRAMANMARAŞ

Cevap

5393 sayılı Belediye Kanunun 52 nci maddesinin son fıkrasında; belediye itfaiye teşkilâtında fiilen çalışanlara fazla mesai ücreti olarak yılı bütçe kanununda belirlenen üst sınırı aşmamak kaydıyla belediye meclisi kararı ile tespit edilen maktu tutarın ödeneceği hükme bağlanmıştır. Belediye İtfaiye Yönetmeliğinin 7 nci maddesinin 2 nci fıkrasında da fazla çalışma ücretleri ile ilgili olarak 5393 sayılı Kanunda yer alan hükümlerin uygulanacağı belirtilmiştir. 2008 Yılı Merkezi Yönetim Bütçe Kanu...