Kasabamızda tapu sorunu olan bazı işyerlerine 2005 yılında vatandaşların mağdur olmaması için belediye meclisi karar ile geçici ruhsat verilmiştir. Ancak 2006 yılında vatandaşların her yıl aynı işlemleri yapmaması için yine belediye meclisi karar almış ve bu ruhsat formlarının üzerinde bulunan geçici ibaresinin üzerine daimi kaşesi bastırmıştır. 2008 yılında Erdemli Kaymakamlığının kasabamızda bulunan işyerlerinin denetiminde bu tür ruhsat formlarının geçersiz olduğu, ruhsat formlarının yönetmeliğe uygun hale getirilmesi gerektiği belirtilmiştir. Bizde vatandaşlara aşağıdaki gibi bir tebliğ yazısı gönderdik.
İlgi sayılı yazı ile bahse konu “Kasabamız …….mahallesi ……sokak …nolu adreste bulunan işyerinizin İşletme Ruhsatı 2005 yılında geçici olarak verilmiş olup; işyerinizle ilgili işyeri açma ve çalıştırma ruhsatını 2005/9207 sayılı İşyeri Açma ve Çalıştırma Ruhsatlarına İlişkin Yönetmeliğe uygun şekilde belgelerinizi tamamlattırarak ruhsat formlarını yönetmeliğe uygun hale getirmeniz, tarafınıza İşyeri Açma ve Çalıştırma Ruhsatı almanız, dosyanızda bulunan eksik evrakları tamamlamanız tebliğ olunur.” denmektedir.
Yaptığımız bu uygulama doğru mu yoksa vatandaşın kazanılmış hakkı var mı?
İşyeri Açma ve Çalışma Ruhsatlarına İlişkin Yönetmelikte geçici ruhsat uygulamasına ilişkin bir hüküm bulunmamaktadır. Geçici ruhsat verilmesi ve sonra bunun kaşe basılarak daimiye çevrilmesi yasal bir uygulama olmadığından kazanılmış hak teşkil etmez. Ruhsat almaları için ilgililere yazı yazmanız yanlış bir uygulama değildir.
Sayın Kullanıcı,
bu soruya verilmiş cevap metninin tamamını görüntüleyebilmek için "Üye Girişi" yapmalısınız.
Soru Cevap uygulamasında yeni bir hesap oluşturun
veya giriş yapın.