BELEDİYE MECLİSİNCE OLUŞTURULAN DENETİM KOMİSYONUNA EVRAKLARIN VERİLMEMESİ

BELEDİYE MECLİSİ BURSA 28 ŞUBAT 2006 SALI

Soru

5393 sayılı Belediye Kanununun 25. maddesi gereği nüfusu on binin üzerindeki belediyelerde oluşturulan denetim komisyonu ocak ayı meclis toplantısında seçilir ve bir önceki yılın hesaplarını inceler hükmü vardır. Belediye binası içinde uygun bir yerde yer temin ettikten sonra komisyonun istediği evrakları verir ve inceleme yapılır. Bizim durumumuz biraz farklı gelişti ;1 şubat 2005 tarihine kadar evraklar hazır olmadığı beyan edilerek evrak teslimi yapılmadı. Bunun üzerine başkanlık makamına yazdığımız bir dilekçe ile 2005 yılına ait evrakların bir tutanak ile denetim komisyonuna teslim edilmesini istedik. Fakat 28 şubat 2005 tarihi olasına rağmen henüz evraklar teslim edilmedi. Bu yüzden denetleme başlamadı. Belediye Meclis Çalışma Yönetmeliğinde bu konu ile ilgili amir bir hüküm olmadığı için sizden bilgi almak istedik: Bu duruma göre; 1-denetleme hiç yapılmazsa çıkacak hukuki sonuç nedir? 2-çıkacak hukuki sonuç biz komisyon üyelerini nasıl etkiler? 3- bu konuda mart ayı meclis toplantısında meclis üyelerini bilgilendirmek gerekiyor mu?

SERHAT GÜLTEKİN, MECLİS ÜYESİ BURSA - BURSA / BURSA

Cevap

5393 sayılı Belediye Kanununun 25 nci maddesinde ve Belediye Meclisi Çalışma Yönetmeliğinin 22 nci maddesinde komisyon tarafından istenen bilgi ve belgelerin iade edilmek üzere verilmesi zorunlu olduğu belirtilmiş ve denetim sonucunda düzenlenecek raporun meclis başkanlığına sunulacağı hükme bağlanmıştır. Kanun ve Yönetmelikte denetime esas teşkil edecek bilgi veya belgelerin verilmemesi durumunda yaptırımın ne olacağına ilişkin hükme yer verilmemiştir. Ancak Kanun ve Yönetmelik hükmünden anlaşı...