YAPI KULLANMA RUHSATI

İMAR VE GECEKONDU ÇAKIRLI BELEDİYESİ 8 TEMMUZ 2010 PERŞEMBE

Soru

Belediyemize 22.06.2004 tarihinde yapı kullanma ruhsatı almak için müracaata bulunulmuş, belediye tarafından gerekli işlemler yapıldıktan sonra vergi dairesinden vergi ilişiği kesilmesi için harç yatırılmaya yollanmış. Vergi Dairesine para yatırdıktan sonra makbuzlar belediyeye getirilmediği için işlemler yarım kalmıştır. Şu anda ilgili yapı sahibi Yapı Kullanma İzin Belgesi almak için tekrar belediyeye müracaat etmiştir. Bu durumda vatandaşa nasıl işlem yapılması gerekiyor ki Yapı Kullanma İzin Belgesi verilebilsin?

Mustafa HAVA, FEN-İMAR İŞLERİ SORUMLUSU ÇAKIRLI BELEDİYESİ - ORHANGAZİ / BURSA

Cevap

5510 sayılı Sosyal Sigortalar Ve Genel Sağlık Sigortası Kanununun 90 ncı maddesi ile Sosyal Güvenlik Kurumu Başkanlığı tarafından yayımlanan “Ruhsat Vermeye Yetkili Mercilerce Verilen Ruhsatların Sosyal Güvenlik Kurumuna Gönderilmesi ile Geçici İskan veya Yapı Kullanma İzin Belgesinin Verilmesinde İlişiksizlik Belgesinin Aranılması Hakkında Tebliğ ”in 7 inci maddesinde; “Valilikler, belediyeler, il özel idareleri ve ruhsat vermeye yetkili diğer merciler tarafından geçici iskan veya yapı kullanma...