BÜTÇE İÇİ İŞLETMEYE HİZMET ALIMI SURETİYLE PERSONEL TEMİNİ, MUHASEBE KAYITLARI

BÜTÇE VE MUHASEBE BURSA BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ 15 TEMMUZ 2011 CUMA

Soru

1- Bütçe içi işletmelerde mevcut personel yetersizliğinden dolayı hizmet alımı şeklinde personel temini yapılabilir mi? Veya yapılacak ihalenin işletme adına yapılması (vergi numarası da farklı olduğu için ve buna bağlı sözleşme ve ihale Damga Vergileri doğacaktır) herhangi bir sorun teşkil eder mi?

2- Bütçe içi işletmelerin tek düzen hesap planındaki gelir ve gider kayıtları aynı zamanda belediye muhasebe sistemine de işlenmektedir. Bu gelir ve gider kayıtlarının harcama yapılan firma adına mı yapılması gerekir, yoksa var olan işletme adına ay sonunda toplam gelir ve gider şeklinde işlenmesinin sakıncası olur mu?

Hasan YILMAZ, VHKİ Bursa Büyükşehir Belediyesi - Osmangazi / BURSA

Cevap

1- Öncelikle şunu belirtmek lazımdır ki, ihale suretiyle kuruma/birime personel temin edilmesi mümkün değildir. Kamuda personel istihdam şekilleri bellidir (memur, işçi, sözleşmeli). Bir ihtiyaca uygun olarak hizmet tanımı yapılabiliyor ise, o hizmetin ihalesi yapılabilir; ancak hizmeti yerine getirecek personel (çalışma yeri belediye olsa da) yüklenicinin personeli olacaktır ve hizmet konusu dışında çalıştırılamayacaktır. Söz konusu işletme, norm kadroya uygun olarak müstakil bir birim şeklinde...