DUYURULAR
İçişleri Bakanlığı Mahalli İdareler Kontrolörleri Derneği Olağanüstü Genel Kurul Toplantı İlanı
İÇİŞLERİ BAKANLIĞI MAHALLİ İDARELER KONTROLÖRLERİ DERNEĞİ OLAĞANÜSTÜ GENEL KURUL TOPLANTI İLANI Derneğimizin Olağanüstü..
Kontrolörler Başkanlığına yeni görevlendirmeler
Bakanlık Makamının onayı ile Başkontrolör Gürsel YILMAZ Kontrolörler Başkanı olarak, Başkontrolör Onur CAN, Kontrolörler Mehmet..
Fikri Özkök
Derneğimiz üyesi eski meslektadışımız Fikri ÖZKÖK Sayıştay Genel Kurulunda Sayıştay 7. Daire Başkanlığına seçilmiştir. Hayırlı olsun..
Derneğin adının kullanılarak yayın pazarlanması
Kimi kişilerin derneğimiz ve meslektaşlarımızın adını kullanarak yayın pazarladıkları bize ulaşan bilgilerden anlaşılmaktadır. Bu kişilere itibar edilmemesi..
Bize Ulaşın

Esat Caddesi, Akay Yokuşu,
Lale Apt. No:15/3
Bakanlıklar/ANKARA

Tel : +90 (312) 417 03 75
Fax: +90 (312) 425 36 80

Biliyor musunuz ?

1- 25 Kasım 2023 Tarihli ve 32380 Sayılı Resmî Gazete'de "Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği (Sıra No: 554)" yayımlanmıştır. Tebliğ ile yeniden değerleme oranı 2023 yılı için % 58,46 (elli sekiz virgül kırk altı) olarak tespit edilmiştir

2-12 Ağustos 2023 Tarihli ve 32277 Sayılı Resmî Gazetede "Otopark Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik" ve " Planlı Alanlar İmar Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik "  yayımlanmıştır.

3-24 Kasım 2022 Tarihli ve 32023 Sayılı Resmî Gazete'de yayımlanan Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği (Sıra No: 542) ile yeniden değerleme oranı 2022 yılı için  % 122,93 (yüz yirmi iki virgül doksan üç) olarak tespit edilmiştir.

4-25 Ağustos 2022 Tarihli ve 31934 Sayılı Resmî Gazetede "İşyeri Açma ve Çalışma Ruhsatlarına İlişkin Yönetmelikte Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik (Karar Sayısı:?5987)"  yayımlanmıştır.

Posta Listesi

Kaydolun! Sitemizdeki gelişmelerden ve eklenen içeriklerden ilk sizin haberiniz olsun.

Ziyaretçi Defteri
Yorum Yaz

BÜMKO nun Mahalli Idare Sözlesmeli Personeli Ücretleri Hakkinda Genelgesi

BÜMKO nun Mahalli Idare Sözlesmeli Personeli Ücretleri Hakkinda Genelgesi

                                              T.C.
                                 MALİYE BAKANLIĞI
                        Bütçe ve Mali Kontrol Genel Müdürlüğü

Sayı : B.07.0.BMK.0.19.115708-184
Konu : Mahalli İdare Sözleşmeli Personeli
           Ücret Tavanları

                                   GENELGE
                                   (Sıra No: 2)
1/6/2012 tarihli ve 28310 sayılı Resmi Gazetede yayımlanmış olan 29/5/2012
tarihli ve 2012/1 numaralı Kamu Görevlileri Hakem Kurulu Kararının 4 üncü ve 6 ncı
maddeleri çerçevesinde Bakanlığımız tarafından çıkarılan 03.01.2013 tarihli ve
B.07.0.BMK.0.22.115913/33 sayılı Genelge ile 1/1/2013–30/6/2013 döneminde geçerli
olmak üzere;
657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 154 üncü maddesi uyarınca aylık gösterge
tablosunda yer alan rakamlar ile ek gösterge rakamlarının aylık tutarlara çevrilmesinde
uygulanacak aylık katsayısı (0,073837) olarak; memuriyet taban aylığı göstergesine
uygulanacak taban aylık katsayısı (0,98798) olarak; iş güçlüğü, iş riski, temininde güçlük ve
mali sorumluluk zamlarının aylık tutarlara çevrilmesinde uygulanacak yan ödeme katsayısı
ise (0,0234128) olarak belirlenmiştir.
Bu itibarla, 5393 sayılı Belediye Kanununun 49 uncu maddesi çerçevesinde 2013
yılında sözleşmeli personel olarak çalıştırılacakların sözleşmelerinin düzenlenmesinde,
sözleşme ücretlerinin tespitinde ve ödenmesinde aşağıda belirtilen hususlara uygun olarak
işlem tesis edilmesi gerekmektedir.
1- 24/7/2008 tarihli ve 5793 sayılı Kanunun 46 ncı maddesiyle yapılan düzenleme
neticesinde, 5393 sayılı Belediye Kanununun 49 uncu maddesinin beşinci fıkrasında yer alan
“İçişleri Bakanlığına ve Maliye Bakanlığına” ibaresi, “İçişleri Bakanlığına” şeklinde
değiştirilmiştir. Bu nedenle, 5393 sayılı Belediye Kanununun 49 uncu maddesinin üçüncü
ve dördüncü fıkraları gereğince düzenlenecek sözleşmelerin örnekleri Maliye
Bakanlığına gönderilmeyecektir.
2- 5393 sayılı Belediye Kanununun 49 uncu maddesi çerçevesinde çalıştırılacak
sözleşmeli personel için 1/1/2013 tarihinden itibaren geçerli olan aylık net ücret tavanları,
asgari geçim indirimi tutarı uygulanmaksızın ve yukarıda belirtilen katsayı rakamları dikkate
alınmak suretiyle unvanlar itibarıyla hesaplanmış ve ekli (1) Sayılı Sözleşme Ücreti
Cetveli’nde gösterilmiştir.
Buna göre;
a) Belediyeler ve il özel idareleri ile mahalli idare birliklerinin meclisleri veya
büyükşehir belediyeleri bağlı kuruluşlarının yönetim kurulları, 5393 sayılı Kanunun 49 uncu
maddesi çerçevesinde 1/1/2013 tarihinden sonra da çalıştırılmaya devam olunacak veya 2013
yılı ilk altı aylık döneminde ilk defa istihdam edilmeye başlanacak sözleşmeli personel için
ekli (1) Sayılı Sözleşme Ücreti Cetveli’nde gösterilen ücret tavanlarını aşmamak kaydıyla net
ücret tespitine yetkilidir.
b) 5393 sayılı Kanunun 49 uncu maddesi çerçevesinde 2012 yılında çalıştırılan
sözleşmeli personelden 2013 yılında da görevlerine devam etmeleri uygun görülenlerin net
ücretlerinin tespitine ilişkin yetkili meclis veya yönetim kurulu kararı Ocak/2013 ayı
içerisinde alınacak ve ilgililerle 1/1/2013 tarihinden itibaren geçerli olacak şekilde yapılacak
sözleşmelerin yenileme işlemleri de yine Ocak/2013 ayı içerisinde tamamlanacaktır.
Yenilenen bu sözleşme örnekleri ile birlikte sözleşmenin imzalandığı tarihteki memur
kadrolarının kadro unvan ve dereceleri itibarıyla dolu-boş durumlarını gösteren cetvellerin,
sözleşmeli personele ödenecek net ücretin tespitine ilişkin meclis kararının ve sözleşmeli
personel olarak çalıştırılacakların öğrenim durumlarını gösterir belgenin bir örneği de en geç
1/2/2013 tarihine kadar İçişleri Bakanlığına gönderilecektir.
Ayrıca, 5393 sayılı Kanunun 49 uncu maddesi çerçevesinde tam zamanlı sözleşmeli
personel istihdamına ilişkin uygulamaların ilgili meclis veya yönetim kurulu kararı ile verilen
iznin amacına uygun olarak yürütülüp yürütülmediğinin tespiti için, tam zamanlı sözleşmeli
personel istihdamına yönelik olarak alınacak meclis veya yönetim kurulu kararlarında her bir
kadro unvanı için kaç adet tam zamanlı sözleşmeli personel istihdamına izin verildiği de
açıkça karara bağlanacaktır.
c) 193 sayılı Gelir Vergisi Kanununun 32 nci maddesi uyarınca hesaplanması gereken
asgari geçim indirimi tutarı, aylık net sözleşme ücretinin belirlenmesi aşamasında dikkate
alınmayacak ve bu nedenle aylık net sözleşme ücretlerinin tespitinde ekli (1) Sayılı Sözleşme
Ücreti Cetveli’nde gösterilen tutarlar aşılmayacaktır. Sözleşmeli personel olarak istihdam
edilenlerin asgari geçim indirimi uygulamasından yararlandırılmasında genel hükümlere
uygun olarak işlem tesis edilecektir.
3- 5393 sayılı Kanunun 49 uncu maddesinin üçüncü fıkrası çerçevesinde tam zamanlı
sözleşmeli personel olarak istihdam edilenlere 375 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin ek
9 uncu maddesinin dokuzuncu fıkrasına göre ek ödeme verilmesine ilişkin uygulama,
01/06/2012 tarihli ve 28310 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yerel Yönetim Hizmet
Koluna İlişkin Mali ve Sosyal Haklara Dair Toplu Sözleşme”nin 6 ncı maddesinde farklı bir
düzenlemeye tabi tutulmuştur. Bu çerçevede, ilgili personel hakkında uygulanması gereken ek
ödeme oranları ile bu oranların karşılığı olan ek ödeme tutarı tavanları ekli (2) Sayılı Ek
Ödeme Oranları Cetveli’nde gösterilmiştir. Öte yandan, söz konusu sözleşmeli personelin ek
ödeme uygulamasından yararlandırılmasında, 3/1/2012 tarihli ve 2012/2665 sayılı Bakanlar
Kurulu Kararı ile yürürlüğe konulan “Sözleşmeli Personele Ek Ödeme Yapılmasına Dair
Karar”da belirtilen usul ve esaslar ile birlikte aşağıdaki hususlara uyulacaktır.
a) İlgili personel için, ayrıca bir meclis kararı veya yönetim kurulu kararı alınmaksızın
ve 1/1/2013 tarihinden geçerli olmak üzere; 2013 yılına ilişkin sözleşmesinde belirtilen kadro
unvanı ile sınırlı olmak kaydıyla sözleşmeli personelin aynı mahalli idarede geçen hizmet
süresi hesaplanmak suretiyle ve hesaplanan hizmet sürelerine karşılık olarak bu Genelge’ye
ekli (2) Sayılı Ek Ödeme Oranları Cetveli’nde denk gelen ek ödeme oranı üzerinden ek
ödeme hesabı yapılacaktır.
b) 5393 sayılı Kanunun 49 uncu maddesinin dördüncü fıkrası çerçevesinde kısmi
zamanlı olarak çalıştırılan sözleşmeli personel ek ödeme uygulamasından
yararlandırılmayacaktır.
c) Ek ödemeler, sigorta primine esas kazanca dahil edilmeyecek ve bu
ödemelerden sigorta primi kesilmeyecek olup, bu ek ödemeden sadece damga vergisi
kesilecektir.
ç) Ek ödeme tutarı, mevcut sözleşme örneğinin ücret maddesinden sonra gelmek üzere
yeni bir madde olarak sözleşmede gösterilecektir.
d) Ek ödeme tutarı, maaş bordrosunda sözleşme ücreti ile birleştirilmeksizin ayrı bir
sütun halinde ayrıca gösterilecektir.
4- Kamu Görevlileri Hakem Kurulu Kararının 8 inci maddesinde, sözleşmeli personel
pozisyonlarında çalışanların 1/7/2012 tarihinden geçerli olmak üzere, 19/11/1986 tarihli ve
86/11220 sayılı Bakanlar Kurulu Kararıyla yürürlüğe konulan Devlet Memurları Yiyecek
Yardımı Yönetmeliği hükümlerinden aynı usul ve esaslar çerçevesinde yararlanacağı hükme
bağlanmıştır. Buna göre, 5393 sayılı Kanunun 49 uncu maddesi çerçevesinde mahalli
idarelerde sözleşmeli personel olarak istihdam edilenler, sözleşmelerinde belirtilen unvanda
Devlet memuru olarak çalışmakta olanların ödemekte oldukları yemek bedeli kendilerinden
tahsil edilmek suretiyle ve anılan Yönetmelik’te belirtilen usul ve esaslar dikkate alınarak
31/12/2013 tarihine kadar yiyecek yardımından yararlandırılmaya devam olunacaktır.
Bilgilerini ve gereğini rica ederim.

                                                                                         Naci AĞBAL
                                                                                           Bakan a.
                                                                                         Müsteşar

EKLER:
Ek-1 (1) Sayılı Sözleşme Ücreti Cetveli
Ek-2 (2) Sayılı Ek Ödeme Oranları Cetveli

Genelge ve eklerine ulaşmak için lin ki tıklayınız.

http://www.bumko.gov.tr/TR,4074/mahalli-idare-sozlesmeli-personeli-ucretleri-hakkinda-g-.html


Kaynak: http://www.bumko.gov.tr/

Diğer Güncel Haberler